Voimansiirroksi valikoitui lopulta kuitenkin SLX:n 3 x 10; Pakka 11-34 ja kammet 42-32-24 -rattailla.
Tuleepahan tämäkin ihme hipelöityä. Valtava mötikkä tommonen 10-pakka. Tuostahan on olemassa myös vielä isompi 11-36 versio. Tuollakin on painoa jonkun matkaa yli 300 grammaa. Ei näköjään mikään keventelijän valinta tämä 10-systeemi. Kampisetti laakereineen kuitenkin vain 900 grammaa, joka ei ole kuin inan painavampi kuin XT:n normi 9-setti.
Jarruiksi Hayesin Stroker sarjan Ryde perusjarrut. Ei ole maailmalta kantautunut kummempaa kritiikkiä laadusta (paitsi tietty mtbr:stä jossa kaikki on paskaa paitsi kusi). Ja bonuksena oli tarjolla sopivan värisenä.
Kiekoiksi Shimanon MT15 kiepit, joiden pitäisi olla hinta-laatusuhteeltaan erinomaiset. Ulkonäkö on ainakin ihan onnistunut. MT15 kiekoissa on center lock kiinnitys jarrulevyille, ei aiempaa omakohtaista kokemusta tästäkään tekniikasta. Näitäkin olisi saanut valkoisena, mutta liika on liikaa ja otin mustat, ettei tule ihan ghoust bike.
Rengastus hoidetaan Schwalben 2,25" Rocket Roneilla.
Satulaksi Richeyn Streem Comp ja gripeiksi saman merkin Real 6:et. Satulan kohdalla olin kahden vaihella, että ottaakko valkoisena, mutta päädyin lopulta kuitenkin mustaan. Mustavalkoinen olisi ollut kiva, mutta sopivassa hintahaarukassa ei sellaista löytynyt.
Polkimia ei pitänyt alunperin ostaa, mutta kun osui silmään PD520:set valkoisena, niin otin semmoisetkin.
Loput osat tulivatkin rungon mukana. Eli PZ racingin tanko, stemmi sekä ohjainlaakeri ja ControlTech One satulatolppa.
Ei muuta kuin osat puntariin ja kasaamaan.
Ajattelin dokumentoida kasauksen vaiheet kuvina, kun kerrankin pyörän rakennuksella ei ole mikään kiire. Tuleepahan askarreltua ihan koko rahan edestä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti