lauantai 7. kesäkuuta 2014

Spearfish fixailua.

Vaihdoin viimevuotiset Racein Ralph evo tlr kumit uusiin vastaaviin, mutta snakeskin versioon. Ihan käsittämätön ero toiminnassa. Evot vuotivat uusina kyljistä ja reunan alta ja olivat muutenkin ongelmalliset koko ajan, kunnes kyljet pettivät lopullisesti.

Snakeskinit olivat todella tiukat asentaa, ei puhettakaan, että olisi onnistunut ilman rengasmuoveja. Mutta tiiveys olikin sitten ihan eri luokkaan. Nostin vanteelle ensin ilman litkuja joka onnistui niin helposti, että käsipumppu olisi riittänyt. Ihan kuin olisi ollut sisuri. Lisäsin litkut venttiilin kautta ja toisesta kumista tuli yksi (1) pieni pisara kyljestä läpi. vanteen reunasta ei kuplan kuplaa. Toivottavasti toimivat ajossa yhtä hyvin kuin asentaessa. Evot kesti 968 km kohtuullisen helppoa ajoa. Sisäkumien kanssa mulla ei ole ollut ongelpia RaRa evon kylkien kanssa, mutta tubeleksina NoNo.

Tilasin myös hajonneen vapaarattaan tilalle uuden. Lisäksi putsasin jouset ja kynnet. Rasvan seasta löysin metallipiikkejä jotka olivat ilmeisesti vapaarattaan puuttuvat hampaan palaset. Ja varmasti myös ongelmien varsinainen syy. Uusi vapaaratas oli helppo asentaa. Superstarin navan rakenne on varsin yksin kertainen ja lähes "tool free". Uuden vaparin kuori on terästä alumiinin sijaan. Painoa tuli lisää n. 50 g, mutta pakan ei pitäisi pureutua siihen yhtä ärsyttävästi.


Tällaiset metallipiikit eivät paranna vapaarattaan toimintaa.

Ei kommentteja: