maanantai 28. marraskuuta 2016

Kalja-ajelu VIII

Järjestyksessään jo kahdeksas Kalja-ajelu ajettiin viime viikonloppuna. Olen ollut mukana joka kerta, viime vuonna tosin ajoin autolla laavulle, kun olin kevyessä flunssassa. Kalja-ajelun evoluutiota seuranneena täytyy todeta, että paino on siirtynyt jo pidemmän aikaa enemmän ruokailuksi kuin kaljan juonniksi. Lisäksi viime vuodesta lähtien ajeluakin on ollut selkeästi enemän. Tällä kertaa minulle kertyi siirtymineen karvan yli 100 km.
Reitistä oli saatu sorvattua hyvä, joskin raskas, Turku-Kuhankuono-Turku rengasreitti.

Konsepti on kuitenkin edelleen sama. Ajetaan laavulle syödään/juodaan/sosialisoidaa, nukutaan yö laavussa tai maastossa, aamulla ajetaan kotiin. Ei säävarausta.

Vanha sotaratsu uudessa asussa. On 1x11, uutta tankoa ja uudet kumit.

Lähtöpaikalle saapui kuusi polkijaa, joista yksi ilman tarkoitusta jäädä yöksi laavulle.



Sää suosi retkeilijää alkumatkasta.


Jokainen tauko tuli tarpeeseen (ainakin minulle). Eteneminen oli yllättävän raskasta.
 
Suo
Aurinko laski suohon.


Auringon laskiessa alkoi myös vesisade, joka ei juuri haitanut.



Leirissä oli perinteinen meininki.
(huom. Tunnustimme myös väriä)



Laavulla oli omia reittejä/autolla saapuneita retkeilijöitä viisi lisää. Eli kokonaisvahvuus oli 10 miestä. 
Puolille öin asti sateli ajoittain, jonka jälken pilvipeite hävisi ja tähtitaivas tuli esille. Koska kaikille ei ollut tilaa laavussa, majoittauduin maastoon Bivy-pussiin. Onneksi pääsin Peterin laavukankaan alle suojaan mahdolliselta sateelta.



Aamulla maistui lämmin leipä.

Yöllä oli tullut talvi. Pakkasta oli pari astetta. Mahtavuutta.




Paluumatkalle lähti viisi kuskia, joista kaikki ajoivat turkuun asti yhtä matkaa.

Pugsley koeajossa. Itse otin tyypit kevyehköstä Muklukista, joka tuntui myös varsin toimivalta peliltä.

Esteiden ylityksiä on reitillä aika paljon. Painavan retkivarustuksella lastatun pyörän kanssa sai olla tarkkana jäisillä lankuilla. 








Lyhyt letka eteni vauhdilla.


Pugsley ei petä. Tosin Surlyn Nate renkaat eivät ole optimaaliset retkikäyttöön. Heikko rullaavuus kävi vielä heikomman kunnon päälle. 

Ei kommentteja: