Ensin tarkoitus oli uusia vain F500:n voimansiirto, mutta siitähän tulikin kippurasarvinen. No nyt on sitten sellainenkin pyörä varastossa, jos sattuu joskus tarvitsemaan.
Tanko on Ritcheyn Comp Logic II ja semmi saman valmistajan Pro 4Axis OS (90 mm).
Satulaputki sai uutta maalia hilseilleen ja haalistuneen tilalle. Ja satulaksi tuli arvottua Richeyn Comp Biomax.
Kiekot vaihtuivat takaisin alkuperäisiin (Xero Centauri) samoin kuin jarrut (Deoren V-jarrut). Jarrukahvoiksi löytyi Cane Creakin V-jarruille suunnitellut droppitankokahvat.
Tarkoitus oli kyllä tehdä vaihteellinen (2 x 8), mutta enpä älynnyt, että vanha suora tanko olikin mtb-paksuinen, eivätkä vanhat vaihtajat olleet siis yhteensopivat droppitanggon kanssa. Seurasi nopea ja, ei niin yllättävä, suunnitelmien muutos... vaihtajat siirtyivät miljoonalaatikkoon. Eli syntyi nk. TSI-sinkula, jossa ei ole yhtään varsinaista sinkula osaa:
-Ketjut on kasipakka-Shimanot
-Eturieska 50t 8 speed (Sora)
-Takaratas 19t 9 speed (Sram DH)
-Vapaarattaan täytteenä on miljoonalaatikon pohjalta kerättyjä vanhojen maastopakkojen välirenkaita
-Ketjunkiristäjänä Tiagran takavaihtaja, säätöruuveilla lukittuna
Välitys pitää vielä koeponnistaa kunhan tiet ensin kuivuvat. Laatikoista löytyy kaikenkokoisia irtorattaita sopivan/toimivan välityksen hakuun.
Painoa hökötyksellä on aika tarkkaan 10,7 kg.
Vähän tuli räikeä väritykseltään, mutta ehkä siihen tottuu.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti