keskiviikko 31. elokuuta 2011

Kevyt™ muodonmuutos jatkuu

Ensin tuli vaihteet ja nyt vielä joustokeulakin. Sain "halvalla" niin oli pakko tarttua tilaisuuteen.
100 mm SID XX 2011 XLOC lukituksella. Leikattuna tasan 1500 g

Pienen yhteensopimattomuuskömmähdyksen johdosta jarrulevytkin menivät vaihtoon. Eteen tuli 180 mm ja taakse 160 mm Ashiman AiRoTor Ultralightit. = 85 g + 112 g. Lisäksi adapteri 180 milliselle + 30 g.



Vaihdevipu vaihtui Sramin Attack malliseen kahvavaihtajaan ja takapakaksi tuli SLX:n 11-28.
Eli nyt tämä onkin 1x9.

Keula: 1500 - 785 = + 715 g
Jarrulevyt, pultit & adapteri: (112 + 85 + 2*12)-(2*91 + 2*14)+ 30 g = + 41 g
Sinkularatas -> 9 pakka: 252 - 48 = + 204 g
Ketjunkiristäjä -> takavaihtaja: 222 - 102 = + 120 g
Gripshift: + 98 g
Kuoret: + 30 g
Pätkä ketjua: + 10 g
TSI-Bashring: + 70 g
Jump Stop: + 30 g

Yhteensä: + 1318 g
Lopullinen paino n. 8860 g.
Vaihteiden ja jouston hinta siis: 8,9 kg - 7,6 km = n. 1,3 kg.

Voikohan tätä enää kutsua edes keventelypyöräksi?

Pikaisen testilenkin jälkeen tuntuu aika räyhäkältä peliltä.

Satulan oli myös tarkoitus vaihtua, mutta saarivaltion pojat olivat unohtaneet penkin paketista.





Vielä kun osaisi ajaa jäykkäperäsellä.

Ei kommentteja: