keskiviikko 14. maaliskuuta 2012

Trollin jarruongelma ...jatkuu

Takuupäätös jarruista tuli viimein. Hyvät uutiset ovat, että jarrut menevät takuuseen. Huonot puolestaa, että eivät voi vaihtaa uusiin tai korjata. Eli rahat palautetaan. Huonoksi uutiseksi tämän tekee se, että (XT) Dual Control jarruja ei saa enää mistään ja tuohon J-Bar tankoon on (kuulemma) kohtuu hankala saada normaaleja vipuja ja jarruja sopimaan mukavasti.

Täytyy speksailla ja surffata vaihtoehtoja. Ensimmäinen ja tietysti kaikkein itsestäänselvin vaihtoehto olisi vaihtaa tanko normaaliin, mutta siitä seuraisi välittömästi tarve rakentaa toinen pyörä, johon tanko sopisi. Tätä vaihtoehtoa yritetään kuitenkin toistaiseksi välttää.

Huomasin tässä juuri, että en ole ajanut vaihteellisella pyörällä kuukauteen. Muutama lenkki Pugilla ja loput ajot onkin suoritettu Trollilla. Kiinteällä pyörällä oppi yllättävän nopeasti ajamaan. Oppimisprosessia auttaa kummasti välitön palaute vaparattaan puttumisen unohtamisesta. Parissa päivässä oppi ajamaan tasamaalla ja alamäissäkin muisti polkea muutaman lisäpäivän jälkeen. En kyllä voi sanoa, että olisin ainakaan vielä "nähnyt valoa", mutta ainakin talvipyöräilyyn tommonen fixi on aika näppärä vehje. Saa nähdä miltä vaihteellisella ajo tuntuu tauon jälkeen.

2 kommenttia:

Aki Korhonen kirjoitti...

Voi voi... Kaikenlaisia ongelmia. :( Mulla on Scalessa dual controllit (LX:t tosin) joista olen jo kauan halunnut eroon. Tasan ei käy onnen lahjat. :D

Jarkko kirjoitti...

Mullakin oli Trekissä, josta halusin eroon, LX:n dualit.