lauantai 1. helmikuuta 2014

Peregrine sisäänajettu

Vajaassa parissa viikossa ehti kertyä reilu 300 km ajokokemusta Peregrinellä. Yleensä en turhia  innostu, mutta onpa perhanan hyvä kulkemaan!

Kevyttä analyysiä:

EBB
Toiminut ilman että sen olemassa oloa huomaa. Ei naksu ei kitise.
Säätö aiheuttaa yllättävän paljon komplikatioita vaihdepyörässä, erityisesti etuvaihtajan kanssa. Säädölle tosin ei ole mitään tarvetta kunhan oikea asento löytyy, sinkulassa varmasti todella kätevä..

Geometria
Runko on aika lyhyt joka sopii mulle hyvin, mutta lyhyestä rungosta ja muhkuista renkaista on luonnollisesti seurauksena, että "toe overlappiä" on aika reilusti. Aiheuttaa haittaa tosin vasta teknisessä kivikossa, jossa joutuu vispaamaan todella tiukkoja mutkia. Ei missään nimessä muutenkaan Peregrinen onminta maastoa.
Runko on myös melko korkea. Jalkautuminen syvään hankeen saattaa olla jännää.

Komponenteistä
-105 STI kahvat ovat talvihanskoilla aavistuksen kömpelöt, mutta kesällä varmaan kivat.
-Woodchipper istuu käteen mukavasti. Osista enakkoon eniten jänskätti juuri tangon toimivuus. Tulee ajettua pääsääntöisesti alaotteelta. Ohjaamon olen säätänyt melko lyhyeksi ja droppi ei ole suuren suuri. Ainut moite tulee siitä, että haluaisin kavojen olevan vähän enemmän pystyssä, mutta sitten alaotteelta ei saa luonnollista otetta jarruista.
-Panaracer Commet XC hardpack 2,1" kumit toimivat juuri niin kuin toivoin. Jäätävä rullaus ja hyvä pito jopa lumella. Isohko ilmatila vaimentaa pahimmat tärinät hienosti.
-Nelikanttikeskiö ja Stronglightin kammet ♥

Ei kommentteja: