lauantai 8. marraskuuta 2008

Kevennystä sinkulaan

Avidin tunnottomat, äänekkäät ja klappaavat Juicy 3:set vaihtuivat XTR:iin. (Pakko oli ottaa lisää Shimppaa, kun oli hinta/laatu/painosuhteeltaan parhaat, kai). Levyt säilyivät samoina. Hopen M4/mini (á 114 g sis. pultit).

Tanko vaihtui Race Facen NEXT SL flätti tankoon ja saman firman paksut(=painavat) tupet korkkiteippiin ja hiilari (ooh) tulppiin. OS flättitanko on niin epämuodikas, että sen on pakko olla hyvä. Se saattaa kapeampana jopa toimia riseria paremmin. Samalla ajoasento laski hieman, joka oli myös ihan toivottavaa.



Välitys vaihtui samalla 32/17. Kesällä ja kuivalla 32/16 oli ihan toimiva, mutta märällä turhan raskas maastossa. "Huippu"nopeus laski n. 25 -> 23,5 km/h.



Shimanon HG53 ketjut vaituivat hiemen tukevampiin Sramin PC991:iin.

Juicy 3 -> XTR = 511 g - 649 g = -138 g
Bontrager X lite - > Race Face NEXT SL = 112 g - 250 g = -143 g
RF Good & Evil - > Korkkiteippi + tulpat = (12 + 6) - 99 = -81 g16t XT - > 17t PG790 DH = 48 - 56 = -8
HG53 -> PC991 = 243 - 233 = +10
8,400 - 0,360 = 8,040 g
Lisäys:
Korjasin myös eturattaan pulttiongelman. Sain lainaksi sopivan erikoistyökalun, jolla sain uudelleen lyhentämäni pultit kiristettyä kunnolla. Nyt pitäisi pysyä.

Ei kommentteja: