Ensimmäinen varsinainen lenkki uusitulla F500:lla takana. Olin vaihtanut stemmin vähän lyhyempään. Nyt stemmin pituus on 70 mm, kun alunperin se oli 90 mm. Nyt asento tuntui huomattavasti paremmalta. Ehdin kokeilla välissä 80 millistäkin kannatinta, mutta muutos ei tuntunut riittävältä.
Lenkillä kävin kääntymässä Nautelankoskella, jossa oli sulamisvesien ansiosta jo melko hyvä virtaus.
Reitti hämeentietä pitkin Lietoon olikin jo melko hyvin putsattu sepelistä. Meno maistui muutenkin mukavan kevyeltä. Tosin siihen ei paljon vaadita, kun on tottunut rouhimaan työmatkaa Nokian Extremeillä.
Muita huomioita pyörästä:
Välitys taitaa olla aavistuksen turhan pitkä. Maksimikadenssille ei päässyt kuin yhdessä jyrkässä alamäessä. Pyöritysnopeus hyvältä tuntuvalla (27-29 km/h) nopeudella oli jotain 70-80 välillä. Lenkin lopussa jalat alkoivat väsähtää eikä vauhtia meinannut jaksaa pitää yllä. Vaihdan seuraavalle lenkile välitykseksi 50-21, nyt välityksenä siis 50-19. Sillä välityksellä kadenssi samalla nopeusalueella pitäisi olla jossain 80-90 välillä. Maksimeilla pitäisi ehtiä vielä n. 40 km/h vauhtiin, jota ei muutenkaan kauaa jaksa sitkuttaa.
Lenkin jälkeen huomasin myös, että kämmenet tai tarkemmin peukaloiden tyvet puutuivat kahvoilta ajaessa. Pitää kokeilla aavistuksen muuttaa tangon asentoa. Kahvoja enempi pystyyn? Pehmustetut hanskat?
Kokonaisuudessaan maantiesinkula tuntuu todella toimivalta konseptilta. Vielä kun saa välityksen itselle sopivaksi ja ajoasennon hiottua lopullisesti kohdilleen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti