tiistai 10. maaliskuuta 2009

Crank Brothers polkimet kehiin.

Päivitin koko kalustoon Crank Brothersin polkimet Shimanoiden tilalle.



Sinkulaan tuli siis Egg Beater Ti:t 235 g - 353 g = -118 g
Sinkulaan tuli jo viimeviikolla uudet jarrulevyt: Alligatorin Wind Cutterit = 210 g - 228 = -18 g
8252 g - 118 g - 18 g = 8116 g

Metaan siniset Candy SL:t 291 g - 376 g = -85 g
Paino talvivarustuksessa n. 14,4 kg

Trek sai Egg Beater C:t 289 g - 377 = -88 g
Paino talvivarustuksessa satulalaukun (~300 g) kanssa 13,0 kg
Vaihdoin takajarrupalat päittäin F500:sen kanssa. Toisen puolen palaa oli noin yhden atomikerroksen verran jäljellä. Hankintalistalle uudet palat.

Ja F500 sai tyytyä Candy C:ihin 300 g
Paino talvivarustuksessa 13,8 kg (Käsittämättömän painava!)

Lisäys polkimien vaihdosta:

Polkimien vaihto on muuten mun mielestä yksi paskimmista hommista. En koskaan kiristä polkimia mitenkään kireälle ja laitan aina rasvaa väliin. Silti joka kerta polkimia vaihtaessa ainakin toista saa vääntää hampaat irvessä ja rystyset verillä. Sinkulan XT:t olivat ainoat, joista molemmat irtosivat suosiolla. Ne on tosin olleet vasta pari kuukautta kiinni noissa kammissa. Metan ja Trekin vasemman puoleisten polkimien kanssa oli hermot aika vähissä. Onneksi irtosivat ilman vakavia vaurioita. Tosin yhden kuusikolon sain pilalle. Onneksi sekin kuitenkin irtosi poljinavaimella ja perkeleellä. Pitäs muuten ostaa uusi poljinavain tuo alkaa olla myös entinen (Biltemasta ostettu aika pehmeää metalia tuntuu olevan).

2 kommenttia:

Jussi kirjoitti...

Noista kuulen mielelläni käyttökokemuksia sitten kun niitä on ehtinyt kertyä. Mietin alkutalvesta puolivakavissani samanlaista vaihto-operaatiota, kun noihin Shimanoihin kertyy lunta ja jäätä aika tehokkaasti.

Jarkko kirjoitti...

Juu raporttia tulee. Heti ensi kommenttina voin todeta, että noista titaani hässäköistä irtoa poljin todella helposti (siis melkeen liian). Candy SL:t puolestaan olivat aika tiukan oloiset.