torstai 5. maaliskuuta 2009

Sinkulan jarrut Osa II

Tutkiskelin sitä etujarrua. En ainakaan huoneenlämmössä havainnut minkäänlaista vuotoa, vaikka pumppasin jarrukahvaa pidemmän aikaa. Vaihdoin eteen uudet jarrupalat. Puhdistin levyn isopropanolilla, ettei heti mene uusille paloille öljyä. Keskitin* jarrusatulan uudestaan. Muutamalla pikaisella jarrutus kokeilulla ainakin tuntui olevan jarrutus tehoja. Mitään isompaa kiljuntaakaan ei kuulunut. Vaatii koeajoa.


*Noissa XTR:issä (IS malliset) on muuten aika erikoinen? tuo keskitys menetelmä. Keskitys nimittäin tapahtuu lisäämällä/vähentämällä satulan ja haarukan/rungon väliin eri paksuisia shimmejä. Muiden pyörieni jarruissa on välissä adapteri, jossa satulaa voi liikutella sivu suunnassa. Adapterin kanssa keskitys on nopeaa, mutta ton suoran systeemin luulisi olevan paremmin kestävä. Satula ei siis pääse mitenkään liikkumaan sivusuunnassa. Lisäksi se on tietty kevyempi ilman välissä olevia adaptereita, mutta tienpäällä saa unohtaa jarrujen säätämiset.

Ei kommentteja: